Rəhmli və Mərhəmətli Allahın adı ilə
Həmd olsun aləmlərin Rəbbi olan Allaha, Allahın salamı və salavatı olsun peyğəmbərimiz Muhəmməd və onun ailəsinə və səhabələrinə.
Bundan sonra:
— “Kim yaxşı iş görsə, xeyri özünə, kim də pislik etsə, zərəri özünə olar.” (Fussilət, 49)
Və iddia edirlər ki, bu ayələrdə Allahın istəyi qeyd olunmadığından, demək bəndə əməli öz istəyi ilə edir və Uca Allahın bu istəkdə bir payı yoxdur.
Bu ayələrdə həm Uca Allahın, həm də bəndənin istəyi qeyd edilmişdir, bu ona dəlalət edir ki, bir əməlin həyata keçməsində həm Allahın, həm də insanın istəyi olmalıdır.
— Haqq Rəbbiniz tərəfindəndir. Kim istəyir inansın, kim də istəyir inanmasın. (Kəhf, 29)
Uca Allahın bu ayəsini dəlil olaraq gətirirlər:
Və onlar iddia edirlər ki, bu ayədə bir neçə Xaliqdən bəhs edilir, fəqət onların ən gözəli Uca Allahdır. Bu da dəlildir ki, insan öz əməlini özü xəlq edir.
Bu iddiaya cavab olaraq deyirik ki, bu ayədə Xaliq sözü — ən gözəl surət verən mənasındadır. Ümumən ərəb dilşünaslarının (Əbubəkr əl-Ənbəri və s.) qeyd etdiyi kimi, Xəlq sözü iki mənada işlənir. Əsli olmayan, yəni öncələr bənzəri olmayan bir şeyin yaradılması və bir şeyi digər bir hala salmaq, ona başqa bir surət vermək.
— Hər şeyi O xəlq etmişdir. (Ənam, 101)
Bu iddiaya cavab olaraq deyirik ki, ayədəki “bimə” sözündə olan “bi” hərfi əməlin səbəbini ifadə etməkdədir. Yəni, o əməlinizin səbəbi müqabilində mənasını verir. Çünki Uca Allah həm səbəbləri, həm də səbəblərdən əmələ gələnləri xəlq etmişdir.
— Əhli-Sünnə alimləri ittifaq etmişdir ki, Cəhənnəmdən qurtuluş Allahın əfvi ilə, Cənnətə giriş isə Allahın rəhmi ilədir. Fəqət, orada dərəcələrə bölüm isə, insanın öz əməlləri müqabilində olacaqdır. Bu Əhli Sünnənin etiqadıdır.
— Bu hədis dəlildir ki, bəndənin əməllərini Allah (subhənəhu və təalə) yaratmışdır və onlar məxluqdurlar.
1- Bu batil əqidə sahiblərinin ən böyük xətası odur ki, onlar Allahın sifəti olan- “Allahın kəlamını”— Hər şeyi O xəlq etmişdir. (Ənam, 101) ayəsinə daxil edirlər, lakin məxluq olan- “qulun əməlini” bu ayədən çıxarırlar. Məhz bu səbəbdən onlar Allahın kitabına məxluq demişdirlər. Yəni, Allahın kəlamını məxluqdan sayırlar, lakin məxluqun özünü məxluqdan saymırlar. Bu həqiqətən də, ağılsızlıqdır.
2- Məgər mümkündürmü ki, Allah insanı yaratsın, lakin onun nə edəcəyindən xəbəri olmasın?! Yəni, bu cür iddia, o anlama gəlir ki, Uca Allah yalnız xəlq etməyi bacarır, bundan sonrasını isə bacarmır. Bu cür iddia isə küfrdür.
3- Bəndə Allahın mülkü olduğu halda, Ondan xəbərsiz nə isə etməsi mümkünsüzdür. Həmçinin, Onun istəmədiyi bir şeyi də edə bilməz, burada mütləq Allahın istəyi olmalıdır.
— Xeyr! Allah bilmirdi.
— Bəli! Allah öncədən bilirdi.
Əgər “Müxalif oldu!” – desələr, o zaman onların sözündə ziddiyyət yaranır. Yəni, siz Allahın öncədən bildiyini dediniz, bəndə isə Allahın bildiyinə müxalif oldu, bəs elə isə, Allah necə bilirdi? Axı bəndə Onun bildiyinə müxalif oldu?!
— İbn Teymiyyə, Fətvalar Toplusu
— İbn Teymiyyə, Sünnənin Minhəci
— İbn Teymiyyə, Əqillə nəql arasındakı ziddiyətin dəff edilməsi
— İbn Teymiyyə, Vasitiyyə əqidəsi.
— İbrahim ər-Ruheyli, Əhli-Sünnənin müxtəsər Qədər etiqadı
— İbn Salih əl-Useymin, Gənclərin haqq yoldan azması
Sonda Həmd olsun aləmlərin Rəbbi Allaha
Hazırladı: əz-Zubeyr